Kto pomoże w ustawieniu kąta wtrysku - Rzeszów?????
Witam. Panowie czy jest ktoś z okolic Rzeszowa kto by pomógł w ustawieniu właściwego kąta wtrysku (1,9 TDI AGR - 1999r) . Po sprawdzeniu programem VCDS Lite okazuje się że jest w granicach 64 a powinien być około 51. Ostatnio oddałem auto do ustawienia do firmy Diesel Serwis w Rzeszowie ale goście zainkasowali ode mnie 150zł i mimo tego że wróciłem na reklamację i pokazywałem im wykres TDI Timing wykpili się tym iż u nich na innym interfejsie pokazuje że jest 49 i oni mają rację. Teraz zostałem bez kasy i nadal ze złym ustawieniem. Silnik pracuje bardzo metalicznie i mimo tego że posiadam interfejs do sprawdzenia nie jestem w stanie sam tego ustawić. Proszę o kontakt na priv jak znalazłby się ktoś chętny do pomocy wówczas omówimy szczegóły. Dzięki
"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Ustawienia działa od 80 stopni . Pominięcie temperatury płynu nie spowoduje aż takiej różnicy w wartości początku wtrysku. marcooprodigy, możesz sam ustawić :idea:
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
Kąt wtrysku sprawdzałeś po odpowiednim nagrzaniu silnika tzn do 90 stopni ? Pytam bo może stąd te różnice u Ciebie i u mechaników.
Witam ponownie. Kolego auto sprawdzałem zgodnie z instrukcją z forum. Czyli na rozgrzanym silniku. Przyznam szczerze że ściągnąłem z googla pełną instrukcję regulacji tego kąta ale niestety bardzo boje się sam grzebać przy rozrządzie tym bardziej że nie mam w pełni profesjonalnych narzędzi zresztą umiejętności kończą się na samej diagnozie. :-(
"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Nie jest to takie straszne jak wygląda luzujesz trzy śruby na kole zębatym od pompy i bardzo delikatnie kluczem 22 "obracasz" śrubę. Obracasz to oczywiście za duże słowo ruch o dziesiąte milimetra, dokręcenie śrub na kole i sprawdzenie. Regulacja wymaga cierpliwości ale jest spokojnie do wykonania.
Jeszcze jedno jak oglądałeś wykres w TDI Timing wybrałeś właściwy typ silnika ?
Nie jest to takie straszne jak wygląda luzujesz trzy śruby na kole zębatym od pompy i bardzo delikatnie kluczem 22 "obracasz" śrubę. Obracasz to oczywiście za duże słowo ruch o dziesiąte milimetra, dokręcenie śrub na kole i sprawdzenie. Regulacja wymaga cierpliwości ale jest spokojnie do wykonania.
Jeszcze jedno jak oglądałeś wykres w TDI Timing wybrałeś właściwy typ silnika ?
Tak wybrałem właściwy typ silnika. W moim przypadku jest to 90km AGR. No nic czekam może odezwie się ktoś z okolic kto to robił i nie boi się tego ruszać. Ja osobiście nie czuje się na siłach tego zrobić bo różnie może być. Wnerwia mnie to że firma do której dałem auto tego nie zrobiła. Goście niby regenerują pompy wstryskowe i wtryski a tu podstawowej rzeczy nie ustawili. Nie wiem jaki ten gość miał interfejs ale mój VCDS pokazywał jasno że wykres idzie nieprawidłowo. Ale nie ma nic gorszego jak kopać się z koniem.
"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
nie sądzę aby w/w ustawienia miały aż taki wpływ na pracę silnika, trzeba szukać gdzie indziej.
przez jakiś czas jeździłem z ustawieniami wtrysku >90 i na timerze pomiar nie mieścił sie na wykresie, jedyne co się działo to lekkie klekotanie przy przyśpieszaniu, jasny dym przy uruchamianiu w zimę po dłuższym postoju i sporadyczny błąd z regulatora 17656 "brak zakresu regulacji".
teraz mam ustawione na 61 i w/w objawy znikły i to wszystko
Przyznam kolego że ja od samego początku miałem problem z tym kątem wstrysku. Jak kupiłem auto przed wymianą rozrządu silnik pracował miękko ciszej niż teraz. Po wymianie rozrządu okazało się że szpec znajomy który mi to robił nie ustawiał wogóle tego kąta więc zapłaciłem kasę i zrobiłem to u jednego machera który ustawił to do vag-a zgodnie z wykresem. Robił to przez ustawienie na kole pompy. Potem auto trafiło do innego mechanika z inną usterką więc gość nie pytając mnie o zdanie ustawił mi pompę na słuch - jakaś masakra. Okazało się że kąt ustawiony prawidłowo się poprostu rozleciał. Auto zaczęło chodzić bardzo metalicznie i twardo. Taki max klekot. Więc postanowiłem coś z tym zrobić a finał moich starań znasz z poprzednich moich wypowiedzi. Na chwile obecną mój VCDS pokazuje że kąt wtrysk jest w granicach czerwonej lini,. auto metalicznie klekocze a mnie trafia szlag. Boli tylko fakt że mechanicy zdzierają z ludzi pieniądze myśląc że ktoś jest laikiem i sobie tego sam nie sprawdzi. A tutaj takie zaskoczenie...
"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
najwięcej jobów zebrało u mnie zdjęcie górnej połowy osłony rozrządu a potem to juz z górki, wystarczy zaznaczyć czarnym pisakiem położenie jednej z trzech śrub na kole i mozna regulowac do woli zgodnie z zasadą: śruba w lewo opóźnienie, śruba w prawo przyśpieszenie wtrysku.
Czy aby na pewno dobrze jest ustawiony rozrząd ? Oby się nie okazało że kąt ma niewiele wspólnego z Twoim problemem. Przestawienie rozrządu o jeden ząbek może powodować taki metaliczny klekot. Jak jest z mocą auta ?
Być może rozrząd był ustawiany przez fachowca na marker bez luzowania koła na wałku rozrządu. U mnie po fachowej wymianie rozrządu przez takich kozaków silnik głośno chodził, zostawiał zasłonę dymną za sobą. Okazało się, że właśnie wałek rozrządu był przestawiony o kilka stopni. Ustawienie wszystkiego na fabryczne blokady problem rozwiązało.
niestety bardzo boje się sam grzebać przy rozrządzie tym bardziej że nie mam w pełni profesjonalnych narzędzi
Mała grzechotka z kluczem nasadowym 13 i klucz płaski 21 Skoro masz instrukcję to do dzieła! Zdjąć osłonę z silnika później osłonę z paska rozrządu - jest na 3 zatrzaskach. Chwila wolnego czasu i ustawisz. odkręcisz fasolki - przestawisz odrobinkę kołem pompy i masz kąt ustawiony. Przed każdą próbą dokręcaj fasolki.
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Kolega ten rozrząd robił mi znajomy który wytraził wielkie zdziwienie jak mu powiedziałem że po wymianie rozrządu trzeba sprawdzić vagiem czy jest wszystko ok. Ale to może i moja wina. Chciałem trochę zaoszczędzić i zaufałem człowiekowi który niby od lat to robił tylko jak widać bez pełnej wiedzy na ten temat. Pytanie jak można sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony? Czy za pomocą vag-a albo vcds-a jest możliwość sprawdzenia? Podejrzewam że nie. Co do samej mocy auto od momenty wymiany rozrządu nie ciągnie tak jak trzeba. Ale zdążyłem się już przyzwyczaić. No nic widocznie muszę dojrzeć do tematu. Może jak nie braknie mi odwagi to zabiorę się za ten kąt wtrysku samemu. Ale tak jak pisałem podchodzę do tego jak do jeża. :-( Tak przy okazji dzięki wszystkim za porady i za tak liczne odpowiedzi. Doceniam to.... Pozdrowionka.
"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Musisz zdjąć osłonę silnika i górną z rozrządu.
Ustawiasz wał na GMP, nacięcie na kole zamachowym musi się zgrywać z ze znakiem w wzierniku.
Odkręcasz pompę vaccum i sprawdzasz czy frez jest równoległy do płaszczyzny głowicy dobrze mieć blokadę i nią sprawdzić czy wchodzi.
Sprawdzasz czy da się włożyć blokadę w koło pompy wtryskowej np jakieś wiertło bodajże fi8.
Jeśli nie da się włożyć blokad w wałek rozrządu i pompę wtryskową trzeba obrócić wałem o 360 stopni, jeśli ponownie się nie da to rozrząd źle złożony.
Jeszcze jedna uwaga, do przykręcenia koła na pompie są 2 rodzaje śrub, jak są z przewężeniem to należy je koniecznie wymienić, najlepiej wykręcić jedną całkiem i sprawdzić czy jest jednorazowego użytku czy wielorazowego.
Jeszcze w kwestii rozrządu przy poprawnym złożeniu na fabryczne blokady, kąt wtrysku będzie bardzo bliski wartości 51 przynajmniej w tych furmankach z którymi miałem do czynienia tak było.
Rozrząd jest ustawiony dobrze. Tylko trzeba statyczną kąt wtrysku podregulowac. Ot cała robota.
Panowie odświeżam temat. Niestety nadal się męczę na źle ustawionym kącie wtrysku. Nie odważyłem się zrobić tego samemu. Powiem Wam szczerze że postanowiłem zrobić to w fachowym warsztacie i zostawiłem tam auto. Na drugi dzień dowiedziałem się że przecież kąt wtrysku jest dobry. Powiedzcie mi proszę jak to jest że gość sprawdza kąt wtrysku oprogramowaniem do samej pompy i widzi kąt ok a ja podłączam VCDS-a i widzę że jest rozregulowany i poza wykresem TDI Timing? Nawet pojechałem do nich z moim laptopem i pokazywałem że jest rozjechany kąt ale gość bardziej wierzy w swoje oprogramowanie i nie dał się tknąć. Czy jest możliwe że VCDS pokazuje głupoty? bo jakoś mi się wierzyć nie chcę. Goście tak przy okazji z TDI Serwis z Rzeszowa puścili mnie z kwitkiem polecając jedynie wgranie nowego oprogramowania za 500 zł. Nadal jestem w czarnej d....
"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
VCDS nie pokazuje glupot. Ciezko mi się odnieść do tego co mowi koles bo nie wiadomo jakiego oprogramowania uzył do odczytu kąta.
Pytanie - czy odczytał statyczny kąt wtrysku ?.
Zrob logi bo kompletnie nie wiadomo o czym rozmawiamy.
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
[quote="przemik"]VCDS nie pokazuje glupot. Ciezko mi się odnieść do tego co mowi koles bo nie wiadomo jakiego oprogramowania uzył do odczytu kąta.
Pytanie - czy odczytał statyczny kąt wtrysku ?.
Zrob logi bo kompletnie nie wiadomo o czym rozmawiamy.[/quot
Niestety nie wiem jakim programem ten gość to odczytywał ale napewno nie VAGiem ani VCDSem. Na dniach postaram się zrobić zrzuty z mojego kąta wtrysku. Według mnie jest źle ustawiony. Silnik chodzi twardo - metalicznie dodatkowo źle pali na gorącym mimo tego że dawkę rozruchową podniosłem na maxa.
"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Nie zrzuty !!!!! Logi
Statyczne - 000,001,004,007 i 013
Statyczne w trybie Basic Settings - 000 i 004
Ok. Ale wydawało mi się że statyczny kąt wtrysku można odczytać na gorącym silniku i nie trzeba tu specjalnie logować? chyba że jestem w błędzie. A tak przy okazji rozmawiałem z mechanikiem który sprawdzał mi ten kąt i robił to na urządzeniu KTS550 więc nie wiem czemu jest taka rozbieżność w stosunku do VCDSa.
"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Nie chcę Cię zamartwiać ale jesteś w lekkim błędzie..wina leży na rozrządzie i jego ustawieniu a nie na kącie wtrysku..wczoraj miałem okazję robić rozrząd w agieerze. Przed przystąpieniem do wymiany sprawdziłem kąt, dodam tylko że na warsztacie mamy gutmana na pełnej licencji z pełną aktualizacją. przy rozgrzaniu do 90C oraz temp paliwa 126C kąt wynosił 63 i nie było żadnego niepokojącego dźwięku ani nic co by wskazywało na to że z jednostką jest cokolwiek źle...czemu ? bo przy tej temperaturze dopuszczalna odchyłka wynosi od ok 45 do 65. Jedynym zauważalnym objawem było odrobinę dłuższe odpalanie po rozgrzaniu.
Po wymianie rozrządu i ustawienie kąta na 50 przy tych samych temp, praca silnika się nie zmieniła..nie było ciszej głośniej szybciej czy wolniej, było tak samo tylko łatwiej miał zapalić.
Nie pierwszy raz robiłem rozrząd w tdi, po każdym jednym razie sprawdzamy kąt wtrysku i nawet jak zdarzy się że wyniesie on ponad 80 ! to i tak praca nie ulega wielkiej zmianie.
przy tym wyniku jaki Ty masz szukałbym gdzie indziej i upewnił się czy rozrząd jest dobrze złożony.
Ja bym jednak proponował raz a konkretnie sprawdzić ustawienie kąta statycznego, bez kombinacji z dziwnymi programami.. wiadomo, że może też być problem z rozrządem, ale nie straszcie kolegi tylko niech się uda do kogoś kto ogarnie temat raz a dobrze.
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
tu nie chodzi o straszenie tylko o pomoc...na tym forum jest bardzo wielu mechaników i bardzo wielu zna się na rzeczy. Chcemy tylko pomóc w jk najszybszym czasie by chłopak się mógł cieszyć całą tą przepotężną mocą
Jeśli mogę doradzić jak już nie masz kasy...zrób to sam, godzinka czasu i masz gotowe, bez stresu.
Komentarz