Zamieszczone przez pstrykacz
Kto pomoże w ustawieniu kąta wtrysku - Rzeszów?????
Zwiń
X
-
Kto pomoże w ustawieniu kąta wtrysku - Rzeszów?????
Witam. Panowie czy jest ktoś z okolic Rzeszowa kto by pomógł w ustawieniu właściwego kąta wtrysku (1,9 TDI AGR - 1999r) . Po sprawdzeniu programem VCDS Lite okazuje się że jest w granicach 64 a powinien być około 51. Ostatnio oddałem auto do ustawienia do firmy Diesel Serwis w Rzeszowie ale goście zainkasowali ode mnie 150zł i mimo tego że wróciłem na reklamację i pokazywałem im wykres TDI Timing wykpili się tym iż u nich na innym interfejsie pokazuje że jest 49 i oni mają rację. Teraz zostałem bez kasy i nadal ze złym ustawieniem. Silnik pracuje bardzo metalicznie i mimo tego że posiadam interfejs do sprawdzenia nie jestem w stanie sam tego ustawić. Proszę o kontakt na priv jak znalazłby się ktoś chętny do pomocy wówczas omówimy szczegóły. Dzięki"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
-
-
Zamieszczone przez K_PopielKąt wtrysku sprawdzałeś po odpowiednim nagrzaniu silnika tzn do 90 stopni ? Pytam bo może stąd te różnice u Ciebie i u mechaników."Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
Nie jest to takie straszne jak wygląda luzujesz trzy śruby na kole zębatym od pompy i bardzo delikatnie kluczem 22 "obracasz" śrubę. Obracasz to oczywiście za duże słowo ruch o dziesiąte milimetra, dokręcenie śrub na kole i sprawdzenie. Regulacja wymaga cierpliwości ale jest spokojnie do wykonania.
Jeszcze jedno jak oglądałeś wykres w TDI Timing wybrałeś właściwy typ silnika ?// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez K_PopielNie jest to takie straszne jak wygląda luzujesz trzy śruby na kole zębatym od pompy i bardzo delikatnie kluczem 22 "obracasz" śrubę. Obracasz to oczywiście za duże słowo ruch o dziesiąte milimetra, dokręcenie śrub na kole i sprawdzenie. Regulacja wymaga cierpliwości ale jest spokojnie do wykonania.
Jeszcze jedno jak oglądałeś wykres w TDI Timing wybrałeś właściwy typ silnika ?"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcooprodigyokazuje się że jest w granicach 64 a powinien być około 51
Zamieszczone przez marcooprodigySilnik pracuje bardzo metalicznie
przez jakiś czas jeździłem z ustawieniami wtrysku >90 i na timerze pomiar nie mieścił sie na wykresie, jedyne co się działo to lekkie klekotanie przy przyśpieszaniu, jasny dym przy uruchamianiu w zimę po dłuższym postoju i sporadyczny błąd z regulatora 17656 "brak zakresu regulacji".
teraz mam ustawione na 61 i w/w objawy znikły i to wszystkoZałączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez b-bar01Zamieszczone przez marcooprodigyokazuje się że jest w granicach 64 a powinien być około 51
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
marcooprodigy,
spokojnie bez nerw, ustawienie jest dziecinnie proste, ten rysunek pewnie znasz
najwięcej jobów zebrało u mnie zdjęcie górnej połowy osłony rozrządu a potem to juz z górki, wystarczy zaznaczyć czarnym pisakiem położenie jednej z trzech śrub na kole i mozna regulowac do woli zgodnie z zasadą: śruba w lewo opóźnienie, śruba w prawo przyśpieszenie wtrysku.
Komentarz
-
-
Czy aby na pewno dobrze jest ustawiony rozrząd ? Oby się nie okazało że kąt ma niewiele wspólnego z Twoim problemem. Przestawienie rozrządu o jeden ząbek może powodować taki metaliczny klekot. Jak jest z mocą auta ?// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Być może rozrząd był ustawiany przez fachowca na marker bez luzowania koła na wałku rozrządu. U mnie po fachowej wymianie rozrządu przez takich kozaków silnik głośno chodził, zostawiał zasłonę dymną za sobą. Okazało się, że właśnie wałek rozrządu był przestawiony o kilka stopni. Ustawienie wszystkiego na fabryczne blokady problem rozwiązało.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcooprodigyniestety bardzo boje się sam grzebać przy rozrządzie tym bardziej że nie mam w pełni profesjonalnych narzędziVAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikZle ustawiony rozrząd moze uniemozliwić ustawienie prawidlowej wartości statycznego kąta wtrysku."Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
Musisz zdjąć osłonę silnika i górną z rozrządu.
Ustawiasz wał na GMP, nacięcie na kole zamachowym musi się zgrywać z ze znakiem w wzierniku.
Odkręcasz pompę vaccum i sprawdzasz czy frez jest równoległy do płaszczyzny głowicy dobrze mieć blokadę i nią sprawdzić czy wchodzi.
Sprawdzasz czy da się włożyć blokadę w koło pompy wtryskowej np jakieś wiertło bodajże fi8.
Jeśli nie da się włożyć blokad w wałek rozrządu i pompę wtryskową trzeba obrócić wałem o 360 stopni, jeśli ponownie się nie da to rozrząd źle złożony.
Jeszcze jedna uwaga, do przykręcenia koła na pompie są 2 rodzaje śrub, jak są z przewężeniem to należy je koniecznie wymienić, najlepiej wykręcić jedną całkiem i sprawdzić czy jest jednorazowego użytku czy wielorazowego.
Jeszcze w kwestii rozrządu przy poprawnym złożeniu na fabryczne blokady, kąt wtrysku będzie bardzo bliski wartości 51 przynajmniej w tych furmankach z którymi miałem do czynienia tak było.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikRozrząd jest ustawiony dobrze. Tylko trzeba statyczną kąt wtrysku podregulowac. Ot cała robota."Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
VCDS nie pokazuje glupot. Ciezko mi się odnieść do tego co mowi koles bo nie wiadomo jakiego oprogramowania uzył do odczytu kąta.
Pytanie - czy odczytał statyczny kąt wtrysku ?.
Zrob logi bo kompletnie nie wiadomo o czym rozmawiamy.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
[quote="przemik"]VCDS nie pokazuje glupot. Ciezko mi się odnieść do tego co mowi koles bo nie wiadomo jakiego oprogramowania uzył do odczytu kąta.
Pytanie - czy odczytał statyczny kąt wtrysku ?.
Zrob logi bo kompletnie nie wiadomo o czym rozmawiamy.[/quot
Niestety nie wiem jakim programem ten gość to odczytywał ale napewno nie VAGiem ani VCDSem. Na dniach postaram się zrobić zrzuty z mojego kąta wtrysku. Według mnie jest źle ustawiony. Silnik chodzi twardo - metalicznie dodatkowo źle pali na gorącym mimo tego że dawkę rozruchową podniosłem na maxa."Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikNie zrzuty !!!!! Logi
Statyczne - 000,001,004,007 i 013
Statyczne w trybie Basic Settings - 000 i 004"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
Nie chcę Cię zamartwiać ale jesteś w lekkim błędzie..wina leży na rozrządzie i jego ustawieniu a nie na kącie wtrysku..wczoraj miałem okazję robić rozrząd w agieerze. Przed przystąpieniem do wymiany sprawdziłem kąt, dodam tylko że na warsztacie mamy gutmana na pełnej licencji z pełną aktualizacją. przy rozgrzaniu do 90C oraz temp paliwa 126C kąt wynosił 63 i nie było żadnego niepokojącego dźwięku ani nic co by wskazywało na to że z jednostką jest cokolwiek źle...czemu ? bo przy tej temperaturze dopuszczalna odchyłka wynosi od ok 45 do 65. Jedynym zauważalnym objawem było odrobinę dłuższe odpalanie po rozgrzaniu.
Po wymianie rozrządu i ustawienie kąta na 50 przy tych samych temp, praca silnika się nie zmieniła..nie było ciszej głośniej szybciej czy wolniej, było tak samo tylko łatwiej miał zapalić.
Nie pierwszy raz robiłem rozrząd w tdi, po każdym jednym razie sprawdzamy kąt wtrysku i nawet jak zdarzy się że wyniesie on ponad 80 ! to i tak praca nie ulega wielkiej zmianie.
przy tym wyniku jaki Ty masz szukałbym gdzie indziej i upewnił się czy rozrząd jest dobrze złożony.
Komentarz
-
-
Ja bym jednak proponował raz a konkretnie sprawdzić ustawienie kąta statycznego, bez kombinacji z dziwnymi programami.. wiadomo, że może też być problem z rozrządem, ale nie straszcie kolegi tylko niech się uda do kogoś kto ogarnie temat raz a dobrze.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
tu nie chodzi o straszenie tylko o pomoc...na tym forum jest bardzo wielu mechaników i bardzo wielu zna się na rzeczy. Chcemy tylko pomóc w jk najszybszym czasie by chłopak się mógł cieszyć całą tą przepotężną mocą
Jeśli mogę doradzić jak już nie masz kasy...zrób to sam, godzinka czasu i masz gotowe, bez stresu.
Komentarz
-
Komentarz